pühapäev, 5. jaanuar 2014

Näitus ''Jumal on Naine'' /Kunstnik Tarmo Paunu /04.01.2014

 Teine näitus, mida samuti neljandal jaanuaril Tallinna Kunstihoones vaatasin oli ''Jumal on Naine''. See näitus oli jätkuks näitusele ''Armastusest''.  Mõlemal näitusel esitati soome kunstniku Tarmo Sakari Paunu teoseid. Näituse kuraator oli Taidehalli endine juhataja Maija Koskinen.
 Paunu on öelnud: ''Kui Jumal on, siis on ta naine.''
 Näitus jättis mulle natuke lapsiku ja segase mulje, kuid fantaasiarikas oli see samuti. Samas tundus näitus kohati sünge, sest kasutatud oli palju tumedaid ja süngeid toone ning kujutatud surma, paganaid, haudu jne. Kuna näitus rääkis naisest kui Jumalast, siis mulle jäi selline mulje, et kui naine olekski Jumal, siis maailm oleks sünge ja rohkem kurjust ning negatiivset täis. Miskit ei võetaks tõsiselt. Kõik oleks mänguline. Samas positiivsest küljest oleks maailm väga kirev, värviline, huvitav ja intensiivne.
 Maalid olid nagu ülemõistuse: segased, lustakad, tobedad, värvikad,  absurdsed ja ülendavad. Jäi mulje nagu kunstnik ise naudiks oma tööde tegemist kõige rohkem, sest kõik oli nii kirju ja lõbus, samas kuri ja tõsine. Kõik oli tasakaalus. Igast maalist hoovas erinevat emotsiooni ja energiat.

 ''Mõnede maalide ja piltide mõju on mulle väga eriline. Tuleb see millestki mu teadvusesse peitunust, mida vaid teatud pilt suudab välja tuua ja avada nagu võti peidetud traumade ust?'' - Tarmo Paunu

''Minu stiil on mitte muretseda stiili pärast, vabadus kasutada vorme ja värve just nii nagu mulle parajasti meeldib. Mu eesmärk on anda maalile elu, varustada teda hõõguva energiaga, mis kanduks pildist üle vaatajale. Nimetan oma maale transsümbolistlikeks, sest liigutan sümboleid oma teadvuse sügavustest läbi pildi kulgedes inimesteni. Need sümbolid hõlmavad kõike elavat: inimesi, loomi, lilli, olendeid ja värve. Ma ei tea, kust nad tulevad; tunnen neid ajast, mil maalisin lapsena oma esimese pildi. Nemad ja värv on põhjuseks, miks ma üldse maalin. Minu töö on nad nähtavaks muuta.'' - Tarmo Paunu






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar